Bericht van het bestuur, zaterdag 13 juni 2020

13 juni 2020 9:00

Dit weekend zou eigenlijk ons thuistoernooi voetbal gespeeld worden. En de JO12-1 zou een gooi hebben gedaan naar het Nederlands Kampioenschap. Het blijft jammer dat wedstrijden en toernooien in de huidige tijd nog niet mogelijk zijn. We zijn wel heel blij dat al onze jeugdteams weer volop aan het trainen zijn. Eerst nog op 1,5 meter afstand voor de oudere jeugd en inmiddels weer zonder die beperking. Langs deze weg bedanken we graag de vrijwilligers die dat mogelijk maken: onze toezichthouders. Want zonder hen zou er niet getraind kunnen worden.

We kijken intussen alvast vooruit naar het nieuwe seizoen. We hopen net als jullie dat we op 1 september weer kunnen starten met de competitie. In het bestuur hebben we het draaiboek voor de opstart van het nieuwe seizoen vastgesteld. De komende weken gaan we hiermee hard aan de slag. Een belangrijk onderdeel van de seizoenstart is dat we in de eerste weken van het nieuwe seizoen teambijeenkomsten inplannen met (ouders van) alle teams. In deze bijeenkomsten staan we (nog eens) stil bij de afspraken binnen onze vereniging en worden door de trainers in overleg met de ouders afspraken per team gemaakt.

Ander punt in de bestuursvergadering was het voetbalbeleid. Mede door de Corona-beperkingen heeft het opstellen van het voetbalbeleid vertraging opgelopen. We hopen dat de komende weken weer op te pakken en in overleg met trainers en andere belangstellenden hier verder invulling aan te geven.

Standaard onderwerp op de agenda van onze vereniging zijn de vacatures voor vrijwilligers. Het blijkt helaas niet eenvoudig om alle plekken goed te kunnen vullen. We willen jullie blijven aanmoedigen om te kijken of je iets kunt betekenen voor onze vereniging. Alleen dan kunnen onze kinderen met plezier blijven sporten! In dit licht hebben we ook een aantal besluiten genomen om de oudere jeugd actiever te betrekken bij de vereniging. Bijvoorbeeld waar het gaat om kantinedienst en coaching/training of fluiten van jongere teams. Meer informatie hierover volgt begin van het seizoen via de trainers.

We bedanken alle ouders die een steentje hebben bijgedragen aan onze vereniging voor alle hulp! Of het nou gaat om fluiten, vlaggen, helpen bij een activiteit, het extra draaien van een kantinedienst; onze vereniging bestaat volledig uit vrijwilligers en zonder hulp van eenieder is het niet mogelijk om de kinderen met plezier te laten sporten. We hopen dat we volgend seizoen weer op je mogen rekenen.

Ook onze vrijwillige commissieleden bedanken we voor hun hulp afgelopen seizoen. Zonder jullie is het niet mogelijk om onze leden kleding te verstrekken, toernooien en andere activiteiten te organiseren of de kantine te openen. Heel erg bedankt!

Tot slot: een groep vrijwilligers die extra dank verdient voor hun inzet zijn onze bijna 100 trainers. Een gezamenlijk etentje zit er dit jaar door Corona niet in, maar we komen met een mooi alternatief……

Mocht je een reactie hebben op dit bericht of sowieso met ons in gesprek willen, laat het dan weten. We staan altijd open voor jullie ideeën of feedback.

Namens het bestuur,
Léon Munier en Patricia van Schoonhoven